BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Welcome to yuyuz world !!!!

Blog Archive

Saturday, January 28, 2012

JourNeY as PenGanGGur!!!

Tamatnya pelayaran Yuyu sebagai student. Kini dunia pekerjaan mula ditakluki. Kisah seorang hamba Allah yang merantau demi mencari sesuap nasi. 

Hati bergelora ingin memulakan hidup yang baru meskipun Yuyu sendiri tak pasti apa yang bakal yuyu tempuhi di alam yang baru. Adakah hidup Yuyu akan lebih senang or makin susah? Hanya Allah yang tahu.

Yuyu berhijrah ke Putrajaya untuk mencari kerja. lebih 100 permohonan sudah dihantar namun Yuyu masih setia menanti panggilan dari mereka. Di putrajaya, Yuyu menumpang di rumah bestfriend Yuyu, Nisaq. Selama pencarian kerja, Nisaq yg banyak membantu. Family Nisaq banyak membantu. Yuyu takkan lupa segala budi yang dicurahkan utk Yuyu.. InsyaAllah...

Mak ayah ade jugak bertanya. Yuyu x nak ke kerja kt kampung. Kadang hati merindui kampung halaman... merindui family tersayang... Yuyu pun banyak apply kerja kt Terengganu. Tapi semua org tahu peluang kerja kt sana sangatlah tipis. Tapi Yuyu x putus asa, Yuyu ttp apply sekiranya Yuyu trnampak iklan jawatan kosong di Terengganu.

Wish me Luck My buddies!!!

0 comments: